Yoksa o yasak elma ile mi
nuzûle daldi ?
Bazen cidden kafama takilir ,
Insan neden "Insan" iken Adem ile Havva oldu ,
Madem Adem vardi Havva neden dogdu?
Adem ile Havva ayni anda yaratilamaz miydi ?
Neden Havva Adem'in cennet bahçelerinde geçen uzun günlerinin ardindan kanadina kondu ?
Bu Havva'yi hafife almak ,
sonraya koymak degil ,
zira Havva , Adem'in mahzenlerinde sakli kristallere düsen bir isik süzmesi gibiydi ,
ona rengini ve dengini veren bir dipnot ,
belki bir fihriste ,
hem birbirine müstak, hem de birbirine yasak bir alaka ...
Tamam da neden Havva ?
Ademin içindeki ruhsal boslugu baska bir Adem dolduramaz miydi ?
Yok eger çogalmak, neslin devamini saglamaksa mesele, bunun baska yöntemleri olamaz miydi ,
ki kâinatta farkli bir cinse ihtiyaç duymadan varligini devam ettiren bi hayli örnek yok mu ! ...
Neden tamamlayici olarak tamamen farkli bir cins ? Yeni bir Rûh ve yeni bir câzibe ? ...
Eger insanin tamamlanmak arzusu ise mesele , Yaradana (cc) bir perde tutmaksa,
Allah'in kendine ayirdigi boslugu
kim doldurabilir ki ondan baska ?
Hem ne kadar Kâmil tanidi isem , hepsi kendi hemcinsinde görmüs kendi cevherini ,
Efendimiz sav ile Ebu Bekr r.a ,
Musa ile Harun , Yahya ile Yusuf a.s,
Meryem ile Hannah ,
Rûmi ile Sems ,
Taptuk Emre ile Yunus Emre ...
Vesaire vesaire ... (r.anhum)
Neden Havva ile Adem öyleyse ? ...
Tüm bu sorularin , sirlarin ,
Elbette ki bir izahi var varolmasina da ,
Ademoglunda yeniden bir seytan ve yasak elma meselesine kapi açmasin diye saklar
Ehli galiba ...
Zira hersey bir yana ,
Herkes hayatinda Adem ile Havva yi yasar bu dünyada ,
insan soyu için " rol model" olan o kissa ,
her insan için yeniden yazilmak üzere ,
herkese göre yeniden uyarlanir burada ...
Allah Allah !
Yasak elma ,
cennette kalmamis miydi oysa ? ...
Fazla söz laf olur ,
Kelam kisa durur derler ,
daha fazla uzatmadan
konuyu Yusuf sûresinin sirlarina havale ediyorum ...
Elbette her sir asikar dir arayana ,
Zira " arayan bulamaz ama ,
Bulanlar arayanlar dir demis " Evliya ...
Allah kaybolanlarin aydinligi ,
Yolda olanlarin vuslati dir ...
" En Nazaru alâ mâna ,
Teskûnu bil Mevlâ "
(mcu / Adem'in Havva' si ... )
(Bu yazida yer alan fikirler yazara aittir. Hikmet Akademisi’nin bakis açisini yansitmayabilir.)